Op 27 mei presenteert Maximé de eerste single van zijn debuutalbum ‘Achterkant van Nederland’.

Op 27 mei presenteert Maximé de eerste single van zijn debuutalbum ‘Achterkant van Nederland’. De video voor ‘Boulevard’ die hij samen met Chris de Krijger maakte gaat in première op het grote doek tijdens het Rotterdams Open Doek Filmfestival in Lantarenvenster.

Maximé: “‘Boulevard’ gaat over jezelf herontdekken en ik gebruik gebeurtenissen die zich plaats vinden langs een boulevard als een metafoor: Een gevoel van geluk, euforie. Het is ook waar het verhaal van de ‘Achterkant van Nederland’ begint. Een ontdekkingsreis naar een nieuwe ik.”

De clip van ‘Boulevard’ laat een combinatie van spontane gebeurtenissen zien; mensen die van de zon aan het genieten zijn langs het water in de stad (Rotterdam). Voor de opnames van de clip zijn geen acteurs gebruikt. De scenes met Maximé op de opblaasbare meloen zijn voor een green screen opgenomen en er later in gemonteerd. “Zo hebben we de suggestie kunnen wekken dat de mensen mij langs het water aan het ‘spotten’ zijn”, legt Maximé uit.

Het debuutalbum ‘Achterkant van Nederland’ komt op 14 september 2018 uit. Het maken van ‘Achterkant van Nederland’ heeft 5 jaar in beslag genomen en is voor Maximé (echte naam Maarten Maximé Buning) echt een hoofdstuk uit zijn leven waarin hij als componist, zanger, tekstschrijver, verhaalverteller en producer de tijd heeft genomen te experimenteren en een sound te vinden waar hij zelf helemaal achter staat.

‘Achterkant van Nederland’ luistert als een filmische, muzikale ontdekkingsreis langs spoken word, experimenteel, Nederlandstalig, retro jaren ‘70 invloeden, pop, hiphop en jazz invloeden. Maximé vertelt: “Ik ben altijd enorm geïnspireerd geweest door een aantal artiesten die een inspirerende boodschap vertellen met hun muziek. Dat kan ook instrumentale muziek zijn zoals John Coltrane, maar ook artiesten als Gil Scott-Heron, Thé Lau, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Air, Serge Gainsbourg, Beck, Azymuth, en Joao Gilberto.”

Bijna vier jaar geleden verruilde Maximé Nederland voor Berlijn waar hij met zijn bedrijf Koch Buning muziek maakt voor reclamefilms voor onder andere BMW, Mediamarkt en Need for Speed. Dit jaar won het bedrijf een prestigieuze ADCN award voor beste muziek bij een musical film.

Meer Informatie over het Rotterdams Open Doek Filmfestival: www.lantarenvenster.nl/programma/festivalpremieres-music-videos.

Meer informatie over ‘Achterkant van Nederland’: www.achterkantvannederland.nl. De interactive platenhoes geeft een hint waar het album over gaat.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.