Enkele dagen geleden ontving ik groot nieuws van de manager van Baggio, Maarten via de app en vanavond sprak ik telefonisch met Maarten en Baggio zelf om meer te vertellen over dit nieuws. Hij werkt sinds kort samen met de Amerikaanse muziekproducer Mitch Malloy. Volgens Baggio is het een eer om hem te gaan werken en vertelt een aantal leuke dingen aan FTM Top Music Entertainment.

“Allereerst leuk je nu een keer te spreken, en dank voor alles wat je tot nu tot voor mij gedaan hebt. ”

Baggio stond met zijn single You Want Me, I Want You op nummer 1 in onze charts en was Top Track van de week. Deze week staat hij nog steeds in de Top 10 en wel op nummer 5.

Mitch Malloy is een Amerikaanse zanger die onderdeel uit heeft gemaakt van de oude legendarische rockgroep ‘Van Halen’. Inmiddels is hij producer en heeft gewerkt voor o.a. Taylor Swift, Boys Like Girls, Kenny Loggins etc etc.

Mitch Malloy staat nog altijd op de planken maar heeft besloten om Baggio te gaan coachen op zijn weg naar Amerika.

“Het is ongelofelijk gelopen. Ik denk dat de naam Mitch Malloy alleen de rockfans iets zegt, maar hij is groots.

Hij zong zelf in de band Van Halen. Het is heel gaaf  en de manier waarop het contact tot stand is gekomen is ook best raar. Ik volg hem op Instagram en like zijn foto’s, waardoor ik na een tijdje opviel en hij m’n profiel ging bekijken. Het filmpje van mijn optreden bij Carlos TV Café maakte blijkbaar indruk op hem, we kregen zelfs een mailtje waarin ‘You kick ass’ stond.”

Ik dacht: Wow, wat geweldig’ en geloofde het pas allemaal dat hij met me wil samenwerken tot ik met hem praatte via Skype. We hebben vier uur lang met elkaar gesproken en hebben heel veel met elkaar besproken.

Hij gaat zelfs de backing vocals doen op de nieuwe single en gaat de eerste EP produceren samen met zijn vaste producer Hans.. “Ik ben echt heel erg blij met dit nieuws”

De eerst volgende single die uit gaat komen heet ‘It’s Gettin’ Hot in Here’. Deze single is gecomponeerd door Baggio maar hij heeft samen met Mitch de tekst geschreven. Ook is Mitch Malloy producer van deze song en hij zingt mee met de backingvocals.

De samenwerking is pas begonnen en de plannen om naar de USA te gaan worden al gemaakt. Voorlopig is het mogelijk om via de moderne middelen zoals Skype, ed. elke dag contact te onderhouden zodat Baggio de Amerikaanse taal machtig word. Kortom een grote stap voor een jongen van 19 jaar uit Nederland.

20 mei 2017 komt de nieuwe single uit ‘It’s Gettin’ Hot in Here’ en is hij te beluisteren en te downloaden via alle bekende portals. FTM Top Music Entertainment zal je op de hoogte houden! En wensen Baggio veel succes. Inmiddels al super trots op het resultaat.

 

 

